czwartek, 30 stycznia 2014

Ryszard Riedel

Postanowiłem podzielić się moimi refleksjami na temat lidera zespołu Dżem - Ryśka Riedla .Słuchając jego muzyki bardzo często utożsamiam się z tekstem śpiewanym  w utworach tego kultowego zespołu .Nigdy nie słucham wersji płytowych tylko koncertowych ponieważ na tych pierwszych Rysiek wydaje mi się bardzo zasadniczy i mam odczucie jakby ktoś  nie pozwolił mu wyrzucić swoich  emocji , w przeciwieństwie  do wersji koncertowych Ryszard jest bardzo charyzmatyczny  i głos płynie z głębi jego serca .Od dawna wiadomo że najwięksi  muzycy na świecie nie skończyli żadnej szkoły a wręcz porzucili ją dla muzyki i tak samo było w przypadku Ryśka ,który nie ukończył szkoły podstawowej.Wszyscy którzy próbowali wykonać repertuar Dżemu i widząc ich starania i wczucie się w rolę ,niestety efekt był dla mnie średni lub pozwolę zostawić to sobie bez komentarza ,zauważcie to jak reagujemy gdy słyszymy gdy ktoś wybiera utwory np, Dziwny jest ten Świat -Czesława Niemena i utwory  Ryśka Riedla więc teraz wiecie co mam na myśli mimo iż był prostym chłopakiem uzależnionym od narkotyków .Wielu z nas słysząc wersy z piosenek bd cytował " Samotność to taka straszna trwoga " ,"Marzeniami żyłem jak król" ,"Naprawdę chciałem z mądrzeć "   , Bo najgorzej to samotnym być " i można tak w nieskończoność więc każdy z nas słysząc to wie co Rysiek miał na myśli ,co czuł i w pewien sposób się z tym utożsamiamy bo jest to tak bardzo prawdziwe i życiowe . 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz